کد خبر : 3711
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

فرماندار قزوین : باید بازآفرینی شهری از امری ثانویه به موضوعی اولویت دار برای همه مدیران شهری تبدیل شود

فرماندار قزوین : باید بازآفرینی شهری از امری ثانویه به موضوعی اولویت دار برای همه مدیران شهری تبدیل شود

فرماندار قزوین  گفت: بافت‌های فرسوده شهری فرصت مناسبی برای جبران عقب ماندگی‌ها در ساخت مسکن ارزان قیمت به شمار می رود. به گزارش بازآفرینی به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین ، عباس کاظمی روز یکشنبه در نشست بازآفرینی شهری که با حضور شهرداران شهرستان قزوین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوولان مرتبط با بافت فرسوده

فرماندار قزوین  گفت: بافت‌های فرسوده شهری فرصت مناسبی برای جبران عقب ماندگی‌ها در ساخت مسکن ارزان قیمت به شمار می رود.

به گزارش بازآفرینی به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین ، عباس کاظمی روز یکشنبه در نشست بازآفرینی شهری که با حضور شهرداران شهرستان قزوین، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسوولان مرتبط با بافت فرسوده و بازآفرینی شهری برگزار شد، افزود: مسکن یکی از مسائل مهم کشور است که مردم در این زمینه گلایه‌های به حقی دارند و دولت سیزدهم هم به وعده‌ای که به مردم داده پایبند بوده و ساخت مسکن را در اولویت خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری در سطح شهرستان قزوین باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از مسیرهای مهم حل مشکل مسکن در سطح شهرستان استفاده از ظرفیت بازآفرینی و بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف است.

کاظمی تصریح کرد: برای عملی شدن وعده دولت در حوزه مسکن نیازمند تصمیمات ویژه هستیم، چرا که با اقدامات کلیشه‌ای نمی‌توان موتور ساخت مسکن را روشن کرد، امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن هستیم و باید مسیر بازنگری در قوانین مزاحم بیش از گذشته هموار شود.

فرماندار قزوین با بیان اینکه تورم قزوین از میانگین کشور بالاتر بوده و علت اصلی آن هم گرانتر بودن مسکن در قزوین به نسبت میانگین کشوری است، افزود: این موضوع دلایلی دارد و یکی از آن‌ها کمبود زمین برای ساخت مسکن در محدوده شهر قزوین که باعث شده هزینه‌های زیادی به سبد هزینه‌های زندگی مردم تحمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های حوزه مسکن، بازآفرینی است و برگزاری جلسات بازآفرینی شهری در سطح شهرستان و بعد استان فرصتی است که مدیران شهری و دستگاه‌های مربوطه بر اساس تصمیمات ملی بتوانند با سرعت بیشتری مسیر را برای احیای بافت فرسوده طی کنند.

کاظمی ادامه داد: شهرداری قزوین در سال‌های متوالی بازآفرینی شهری را پیگیری کرده و در بخش‌هایی از شهر هم موفق بوده که جای تقدیر دارد، اما امروز ما با بیش از ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده که عمدتاً هم جزو بافت تاریخی شهر محسوب می‌شود مواجه ایم که می‌تواند مخاطرات گوناگونی را داشته باشد.

وی یاد آور شد: باید بازآفرینی شهری از امری ثانویه به موضوعی اولویت دار برای همه مدیران شهری تبدیل شود و در راستای حل مشکلات حوزه بازآفرینی باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

کاظمی اضافه کرد: در این زمینه شاهد ضعف در اطلاع‌رسانی خدمات هستیم و بسیاری از تصمیمات خوبی که در کارگروه‌های مختلف و به نفع مردم گرفته می‌شود به گوش مخاطب نمی‌رسد و باید اذعان کرد تشویقات، تخفیف‌ها و تسهیلات ارزان قیمت خوبی برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده وجود دارد که عموم مردم نسبت به آن اطلاعی ندارند.

فرماندار قزوین تاکید کرد: برای حل این مشکلات علاوه بر شهرداری باید همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های خدمات رسان مثل آب، برق و گاز ارائه خدمات شان را در بافت‌های فرسوده تسهیل کنند و فرایندهای اداری به نفع مردم محروم این مناطق تغییر کند،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.