کد خبر : 2894
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۱۷

ساخت پایگاه اجتماعی ، خانه فرهنگ و بهسازی معابر در بافت های ناکارآمد شهری شیروان

ساخت پایگاه اجتماعی ، خانه فرهنگ و بهسازی معابر در بافت های ناکارآمد شهری شیروان

به گزارش بازآفرینی به نقل از ایرنا رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: عملیات اجرایی سه طرح در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری در این شهر خراسان شمالی با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد. محمود رضازاده روز یکشنبه اظهار داشت: این طرح ها شامل احداث پایگاه اجتماعی در شهرک ولیعصر، زیرسازی و جدول گذاری

به گزارش بازآفرینی به نقل از ایرنا رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: عملیات اجرایی سه طرح در قالب پروژه‌های بازآفرینی شهری در این شهر خراسان شمالی با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

محمود رضازاده روز یکشنبه اظهار داشت: این طرح ها شامل احداث پایگاه اجتماعی در شهرک ولیعصر، زیرسازی و جدول گذاری معابر خیابان حکیم و احداث خانه فرهنگ است که طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است طی یکسال آینده به پایان برسد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت نگاه جدی تر به طرح های عمرانی بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال های اخیر بهسازی  مسیر رودخانه چایلق، بهسازی  آسفالت شبکه معابر شهرک ولیعصر، روشنایی معابر و تکمیل ساماندهی و بهسازی زمین های کشوری با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

رضازاده اضافه کرد: مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی در حدود ۸۳ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

۱۳.۵ درصد مردم شهر شیروان معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: ۱۱ هکتار از بافت تاریخی شهر موسوم به منطقه «ارگ نادری»  نیز در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

رضازاده افزود: همچنین این شهر ۱۹۰ هکتار مناطق حاشیه نشین دارد که در قالب چهار محله، ۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر سکنه، معادل ۱۷ درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.