کد خبر : 3900
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

بیش از ۲۶۰ هزار نفر از هم میهنان عزیزمان تحت تاثیر زلزله دیشب قرار گرفته اند / عملیات امداد و نجات به پایان رسیده و اسکان اضطراری آسیب دیدگان در جریان است

بیش از ۲۶۰ هزار نفر از هم میهنان عزیزمان تحت تاثیر زلزله دیشب قرار گرفته اند / عملیات امداد و نجات به پایان رسیده و اسکان اضطراری آسیب دیدگان در جریان است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره وضعیت و جمعیت مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۹ ریشتری شنبه‌شب در شهرستان خوی گفت: برابر برآوردهای انجام شده در مجموع ۲۶۱ هزار و ۳۸۷ نفر شامل ۷۷ هزار و ۹۲۰ خانواده تحت تاثیر زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی قرار گرفتند. وی درباره تعداد شهرها

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره وضعیت و جمعیت مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۹ ریشتری شنبه‌شب در شهرستان خوی گفت: برابر برآوردهای انجام شده در مجموع ۲۶۱ هزار و ۳۸۷ نفر شامل ۷۷ هزار و ۹۲۰ خانواده تحت تاثیر زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی قرار گرفتند.

وی درباره تعداد شهرها و مناطق تحت تاثیر زلزله نیز گفت: به طورکلی دو شهر و ۸۶ روستا متاثر از زلزله ۵.۹ ریشتری خوی هستند. البته ممکن است شهرهای دیگری نیز این زلزله را احساس کرده باشند، اما منظور از مناطق و جمعیت تحت تاثیر زلزله مواردی است که در شعاع مشخصی از کانون زلزله و احتمال بروز خسارات ناشی از آن قرار گرفته باشند.

مرادی پور با بیان اینکه به محض وقوع زلزله ۲۳ تیم عملیاتی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند، گفت: به محض دریافت گزارش‌های اولیه جمعیت هلال احمر در استان آذربایجان غربی وضعیت قرمز اعلام کرد. در همین راستا نیز تیم‌های واکنش سریع از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، قزوین و زنجان به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

احمد وحیدی  وزیر کشور  نیز روز یکشنبه ۹ بهمن ماه در گفت و گو با خبرنگاران در خوی با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زلزله زدگان خوی افزود: مسئولان با همه توان در خدمت مردم زلزله زده خواهند بود. ضمن اینکه نیروهای امدادی و جهادی هم برای ارزیابی و تامین نیاز آسیب دیدگان ناشی از زلزله در شهرستان خوی به ۷۰ روستا اعزام شده اند.

وزیر کشور با اشاره به اتمام عملیات امداد و نجات در روستاهای آسیب دیده از زلزله ۵.۹ ریشتری خوی گفت: اکنون در مرحله اسکان اضطراری هستیم که در این خصوص نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی با اشاره به آسیب حدود ۷۰ روستا از زلزله شب گذشته خوی، اظهار کرد: گروه‌های امداد و نجات بررسی‌های لازم را درخصوص وضعیت همه افراد در روستاهای آسیب دیده انجام داده‌اند و در حال حاضر، کسی زیر آوار باقی نمانده است.

وزیر کشور از برنامه ریزی برای تکمیل مرحله اسکان اضطراری خبر داد و اضافه کرد: همچنین تلاش برای تهیه غذای گرم را دنبال می‌کنیم.

وحیدی با بیان اینکه نیروهای اورژانس حضور به موقعی در رسیدگی به بیماران و مصدومان داشته‌اند، ادامه داد: همه مصدومان به بیمارستان منتقل و بسیاری از آنها سرپایی مداوا شدند؛ فقط تعداد محدودی باید بستری می شدند که این امر نیز انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.