کد خبر : 3029
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۵۸

اجرای 20 پروژه بازآفرینی شهری در استان کردستان در سالجاری

اجرای 20 پروژه بازآفرینی شهری در استان کردستان در سالجاری

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاری ۶۱پروژه بازآفرینی شهری در این استان از اجرای ۲۰ پروژه از جمله ساخت مدرسه و بهسازی معابر در حاشیه شهرها به عنوان اولویت اول سال جاری خبر داد. مصطفی رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هدف گذاری ۶۱پروژه بازآفرینی شهری در این استان از اجرای ۲۰ پروژه از جمله ساخت مدرسه و بهسازی معابر در حاشیه شهرها به عنوان اولویت اول سال جاری خبر داد.

مصطفی رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات انجام شده در هفت شهر دارای جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر در استان، ۵۱ درصد جمعیت شهری در پنج پهنه سکونت گاه های غیر رسمی، سکونت هایی با بافت تاریخی، بافت ناکارآمد، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند که ۳۶ درصد مساحت این شهرها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سکونت ۵۱درصد جمعیت شهری در ۳۶درصد مساحت شهرها، نابرابری در توزیع فضای عمومی شهری و کاربری های عمومی است که لازم است تمام دستگاه های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری مطابق آئین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری مصوب ۱۳۹۷ نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی کردستان به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، ۶۱ پروژه با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان را هدف گذاری کرده که بخشی از آن ها در دست اجرا بوده و تعدادی نیز از جمله مدارس به اتمام رسیده و به دستگاه بهره بردار تحویل شده است.

وی افزود: شبکه آب و فاضلاب نایسر، مدرسه ۹ کلاسه و مرکز فرهنگی ورزشی در نایسر نیز در آستانه اتمام و تحویل به بهره برداران است.

رضایی با اشاره به اینکه اگر مجموعه دستگاه ها برابر آئین نامه برنامه ملی بازآفرینی شهری منابع و اولویت های خود را در مناطق حاشیه ای توزیع کنند گفت: می توان انتظار داشت مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه در افق ۱۴۰۵ شاهد کاهش نابرابری های موجود در حاشیه شهرها و بافت های ناکارآمد باشیم.

وی هم چنین از درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به منظور اجرای ۲۰ پروژه مهم همچون احداث مدرسه و بهسازی معابر به عنوان اولویت اول سال ۱۴۰۱ خبر داد و یادآور شد: همزمان با این کارها، توزیع مجدد قیر در بین شهرداری ها را داریم که گام بسیار مهمی در کاهش فقر شهری با بهسازی معابر توسط شهرداری ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.