کد خبر : 4964
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی:

دو پروژه جابجایی ساکنین سکونتگاه های غیررسمی پیرامون تبریز در حال اجراست.

دو پروژه جابجایی ساکنین سکونتگاه های غیررسمی پیرامون تبریز در حال اجراست.
پانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور شهرداران و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استا‌ن‌ها به شکل وبیناری و با ریاست محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت‌های حوزه بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد.

به گزارش بازآفرینی،  سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان این که در آذربایجان شرقی 6 هزار و 249 هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد ، تصریح کرد: در سکونتگاه‌های غیررسمی  سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است.  پروژه شهرک جوانان  و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جا به جایی ساکنان سکونتگاه های غیررسمی شهر تبریز به شمار می‌روند.

او ادامه داد: در پروژه شهرک جوانان تبریز، هزار و 200 واحد مسکونی  در 10 هکتار زمین واگذار شده  توسط شهرداری این شهر در حال احداث است و مابقی پروژه توسط بنیاد مسکن در مرحله تهیه طرح آماده سازی قرار دارد.  پروژه اراضی اسدگولی نیز دو بلوک مسکونی آن احداث و آماده واگذاری جهت جا به جایی ساکنان بوده و همزمان ساخت  بلوک‌های دیگر ادامه دارد.

موسوی با بیان این که پروژه‌های بازآفرینی متعددی در استان آذربایجان شرقی در دست احداث است، تصریح کرد: احداث کتابخانه ملازینال، احداث فضای ورزشی و پارک گورستان ستارخان و احداث خانه محله در شهر تبریز و نیز احداث مرکز فوریت‌های پزشکی و مدرسه در شهر مرند از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه بازآفرینی شهری استان به شمار می رود. او افزود: سال گذشته موفق به جذب 99 درصد اعتبارات در این حوزه شدیم.

 برچسب ها :

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.