کد خبر : 4511
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در حاشیه نشست شورای مسکن این استان :

چهل درصد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان خواهان واحد مسکونی در شهر کرمان هستند / با الحاق اراضی جدید به شهر کرمان در مرحله اول ظرفیت ساخت 15 هزار واحد مسکونی در شهر کرمان ایجاد می شود

چهل درصد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان خواهان واحد مسکونی در شهر کرمان هستند  / با الحاق اراضی جدید به شهر کرمان در مرحله اول ظرفیت ساخت 15 هزار واحد مسکونی در شهر کرمان ایجاد می شود
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با اعلام این مطلب که عمده متقاضیان طرح نهضت ملی در استان کرمان خواهان واحد مسکونی در چهار شهر بالای یکصدهزار نفر استان هستند و چالش اصلی تامین زمین مناسب ساخت در استان نیز مربوط به همین چهارشهر است و همین موضوع سبب شده پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کرمان به کندی پیش رود.

رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت حدود 70 درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان از چهار شهر کرمان ، سیرجان ، رفسنجان و بم هستند . حافظی افزود تامین اراضی مناسب ساخت واحدهای مسکونی در این چهار شهر ، چالش اصلی طرح نهضت ملی مسکن در استان است وگرنه در سایر شهرهای استان زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و حتی برای ساخت خانه های ویلایی در دسترس است .

سرپرست راه و شهرسازی استان کرمان گفت : علی رغم میل باطنی مان ، برای تامین این سطح از اراضی شهری ناگزیر از الحاق محدوده هایی به شهر کرمان هستیم . وی اظهار داشت طبیعتا گسترش محدوده فعلی شهر کرمان مورد تایید هیچکس نیست ، منتهی مراتب با توجه به تقاضای بسیار بالا و به تبع آن تورم افسار گسیخته در شهر کرمان و سه شهر بزرگ دیگر شمال استان ناگزیریم برای آرامسازی بازار مسکن بهترین گزینه های ممکن برای الحاق به محدوده شهر کرمان را انتخاب کرده و زمین مناسب برای این طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنیم .

دبیرشورای مسکن استان کرمان افزود با استفاده از مشاورین خبره تلاش کردیم تا اراضی قابل الحاق به شهر کرمان با یک فرایند کارشناسی از بین گزینه های متصور ، گزینش شده تا در آینده دچار مشکل نشویم .

حافطی افزود در افزودن پهنه های جدید به کلانشهری نظیر کرمان هم ملاحظات مختلفی هست که بایستی در نظر گرفته شود و در این بین بایستی از مراجع مختلف نیز استعلام شده و همین موضوع فرایند الحاق اراضی را زمانبر کرده است . وی افزود آماده سازی اراضی تا مرحله ای که قابل ساخت و ساز باشند نیز فرایندی هزینه بر و زمانبراست مجموع این عوامل سبب شده کار پروژه های نهضت ملی مسکن به تاخیر افتد اما مردم شریف کرمان در جریان باشند که برادران و خواهرانشان در مجموعه راه و شهرسازی استان نهایت تلاش خود را برای آماده سازی و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن انجام داده و شخص استاندار و معاون محترم هماهنگی امور عمرانی و همچنین نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی نیز با تمام توان از این مجموعه پشتیبانی کرده و خواهند کرد .

سرپرست راه و شهرسازی استان کرمان گفت : با اقدامات صورت گرفته یک سایت 157 هکتاری یک سایت 108 هکتاری و یک سایت 58 هکتاری در مراحل نهایی الحاق به شهر کرمان هستند و با این الحاقات در مرحله اول ظرفیت ساخت 15 هزار واحد مسکونی و در مرحله دوم نیز ظرفیت احداث 10 هزار واحد مسکونی ایجاد شده و تقریبا می توان گفت نیاز متقاضیان واجد شرایط که حدود 23 هزار واحد مسکونی است پاسخ داده می شود .

حافظی با اشاره به حضور نمایندگان ارشد و مشاورین وزرای کشور و راه و شهرسازی در استان کرمان گفت دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور و تنی چند از مشاورین و مدیران این دو وزارتخانه به جهت مساعدت در حل مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در استان امروز از سایت های مد نظر و پروژه های در حال احداث بازدید کردند و در نهایت با حضور ایشان و مدیران مرتبط استانی موضوعات و مشکلات طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.