کد خبر : 4692
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

وزیر راه و شهرسازی :

نگفتم شرایط بازار مسکن راضی کننده است / سطح عمومی تورم بخش مسکن تا حدودی کنترل شده است اتفاقا معتقدم شرایط راضی کننده نیست

نگفتم شرایط بازار مسکن راضی کننده است / سطح عمومی تورم بخش مسکن تا حدودی کنترل شده است اتفاقا معتقدم شرایط راضی کننده نیست
وزیر راه و شهرسازی گفت می توانستیم مثل گذشته بگوییم تورم موجود در بازار مسکن تابعی از شرایط بازار است و به ما ارتباطی ندارد در صورتیکه در این دوره ما تمام ابزار های در دسترس را بکار گرفته ایم و تورم بخش مسکن تا حدودی کنترل شده است اما از وضعیت فعلی به هیچ وجه راضی تیستیم.

مهرداد بذرپاش گفت قیمت ها به حدی در گذشته بی محابا افزایش یافته بود که حالا حالاها بایستی قیمت ها کاهش یابد و دلیلی ندارد که قیمت ها اینقدر در بخش مسکن بالا رود وی افزود : از طریق مکانیسم های مختلف برای تعدیل بازار مسکن تلاش کرده و تلاش خواهیم کرد . وزیر راه و شهرسازی گفت می توانستیم مثل گذشته بگوییم تورم موجود در بازار مسکن تابعی از شرایط بازار است و به ما ارتباطی ندارد در صورتیکه ما سعی کردیم تمام ابزارهای در دسترس برای تعدیل قیمت ها را مورد استفاده قرار دهیم بطور مثال مصوبات و قانون مرتبط با اخذ مالیات از خانه های خالی در گذشته هم وجود داشت ولی از این ظرفیت قانونی تا کنون استفاده نشده بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در حال حاضر 80 هزار پرونده مالیاتی در سازمان مالیاتی با همین موضوع در حال بررسی است و حدود 200 هزار خانه خالی پس از اجرای این قانون به بازار عرضه شده است ؛ البته این موضوع هم مربوط به خانه های خالی متعلق به بانک ها و موسسات مالی و سایر موسسات است و هم خانه های متعلق به افراد .

بذرپاش ظهار داشت سامانه مربوط به تنظیم قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر بدون مراجعه به مشاور املاک نیز که در راستای کاهش واسطه گری ها در این زمینه ایجاد شده در کاهش تورم بخش مسکن موثر بوده است.

لازم به ذکر است هفته گذشته خبری به نقل از وزیر راه و شهرسازی منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر راه و شهرسازی گفته شرایط بخش مسکن راضی کننده است ، این خبر واکنش تند کاربران در فضای مجازی را بهمراه داشت .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ایرانی یکشنبه , 30 مهر 1402 - 15:15

منت بی ارزش کردن پول ملی کشور را بخاطر سیاست های غلط و اختلاس ها و ضرر شرکتها و بانکها را که بعضی وامهای پرداختی ایشان برگشت ندارد و سوختی است را به اسم تورم سر مردم نگذارید چون تاوانش را دادن شما ندادی