کد خبر : 4869
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نقش شوراهای شهر در بازآفرینی شهری بسیار مهم و کلیدی است

نقش شوراهای شهر در بازآفرینی شهری بسیار مهم و کلیدی است
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران گفت: بازآفرینی شهری ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای همه کلان‌شهرها بود و جهت ارتقای کیفیت زندگی در محلات کم‌برخوردار امری حیاتی است.

محمد آئینی روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای اسلامی شهر با موضوع بازآفرینی شهری در شهر گلستان از توابع شهرستان بهارستان به اهمیت بازسازی و احیای بافت فرسود اشاره و خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان این مناطق ایجاد و زمینه را برای بروز آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری باید به صورت جامع و با مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها انجام شود، افزود: در این زمینه نقش شوراهای اسلامی شهر بسیار مهم و کلیدی است و شوراها به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت شهری می‌توانند با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح زمینه را برای مشارکت مردم در بازآفرینی شهری فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز در این همایش با اشاره به اقدامات انجام شده در استان تهران برای بازآفرینی شهری گفت: در این استان اقدامات خوبی در زمینه بازآفرینی شهری انجام شده است و ما با همکاری دستگاه‌های مختلف توانسته‌ایم بخشی از مشکلات بافت‌های فرسوده را حل کنیم و کیفیت زندگی در این مناطق را ارتقا دهیم.

میرمحمد غراوی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یک فرآیند مستمر و طولانی‌مدت است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم و همچنین باید از ظرفیت‌های مردمی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

همایش بازآفرینی شهری با حضور دکتر محمدآئینی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، عبداله نوحی فرماندار بهارستان، رئیس مرکز پژوهش‌ و آموزش و شورای عالی استانی، مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران در شهرستان بهارستان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.