کد خبر : 4479
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

معاون راه و شهرسازی اصفهان:

ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در بافتهای ناکارآمد شهری استان اصفهان در قالب نهضت ملی مسکن

ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در بافتهای ناکارآمد شهری استان اصفهان در قالب نهضت ملی مسکن
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۲۴۳ هزار واحد مسکن در" طرح نهضت ملی مسکن " ۳۵ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد این استان احداث خواهد شد.

به گزارش بازآفرینی، حمیدرضا فلاح روز شنبه با اشاره به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن که در بافت فرسوده و بافت جدید ساخته می‌شود، اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن استان، از مجموع ۲۴۳ هزار واحد، ۴۰ هزار واحد روستایی و ۱۸۳ هزار واحد شهری در برنامه است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدود ۳۵ هزار واحد از واحدهای شهری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد احداث خواهد شد که بیشتر در قالب بسته‌های تشویقی و حمایتی از مالکان خصوصی اراضی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مصوب جهت بهسازی و احیا این اراضی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود سه هزار متقاضی در سامانه ثبت نام کردند که نزدیک به دو هزار نفر آنها به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی یا تسهیلات بازآفرینی شهری معرفی شده‌اند.

فلاح با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان افزود: تاکنون بیش از ۴۳۶ هزار نفر در استان اصفهان برای این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۱۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط شدند.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۱ هزار واحد زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: هم اینک سامانه برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باز است و امکان ثبت نام وجود دارد و برای سایر متقاضیان در صورت تامین اراضی مازاد بر متقاضیان ثبت نام شده، امکان باز شدن سایت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد همچنین از زمستان سال گذشته در برخی شهرها سامانه باز و ثبت نام از متقاضیان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت نام شده پس از افتتاح حساب، ۱۵ روز مهلت واریز آورده دارند و به متقاضیان تا سه مرتبه پیامک ارسال می‌شود لذا چنانچه واریز نداشته‌ باشند سایر متقاضیان جایگزین خواهند شد.

فلاح گفت: با توجه به سیاست دولت و پیگیری مردم و مسوولان شهرهای شرق اصفهان مبنی بر واگذاری اراضی به صورت انفرادی، موضوع الحاق اراضی کمی زمان‌بر بوده اما در زمان حاضر اراضی تامین و واگذاری اراضی به صورت ویلایی انفرادی شروع شده است و بعضی متقاضیان در حال انجام مراحل اخذ پروانه و شروع عملیات ساخت پروژه‌ها هستند.

 “نهضت ملی مسکن” طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.