کد خبر : 4790
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان : زمین مورد نیاز

زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین شده است

زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین شده است
معاون عمرانی استاندار کرمان در نشست مشترک خبری با مدیران کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان کرمان و رئیس بنیاد مسکن این استان به تفصیل آخرین وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن در کرمان را تشریح کرد .

به گزارش بازآفرینی سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی گفت بنا داریم در خصوص پروژه های بزرگ استان نظیر پروژه نهضت ملی مسکن یه شکل دوره ای با مدیران مرتبط نشست های خبری داشته باشیم تا آخرین وضعیت این پروژه های به شکل دقیق به اطلاع شهروندان رسانده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان اظهار داشت برا اساس تکلیف طرح بزرگ نهضت ملی مسکن می بایستی در استان کرمان طی چهارسال دولت فعلی قریب به 150 هزار واحد مسکونی در سطح استان کرمان احداث شود که از این میزان 128 هزار واحد سهم شمال استان و 22 هزار واحد نیز سهم جنوب استان خواهد بود .

آیت‌اللهی‌موسوی افزود از ابتدای این طرح تا کنون بیش از 253 هزار نفر برای آن در استان ثبت نام کردند که بسیار بیشتر هدف گزاری صورت گرفته بود . وی ادامه داد: از سوی دیگر تقریبا تمام اراضی ملی در دسترس دولت در سالهای گذشته و در طرح مسکن مهر به متقاضیان واگذار گردیده و این موضوع تامین زمین مورد نیاز را به اصلی ترین چالش نهضت ملیمسکن در استان کرمان تبدیل کرده بود . موسوی گفت از حدود 11 ماه پیش تقریبا مقارن با تغییر تحول در مدیریت راه و شهرسازی شمال استان بنده بعنوان معاون عمرانی استاندار و به دستور ایشان  و به دلیل اینکه در حوزه تامین زمین تاخیر زیادی پیش آمده بود به موضوع تامین مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن ورود کردم و دو کارگروه یکی صرفا برای حل مسئل کلی نظیر مسئله زمین و امثالهم و کارگروه دوم برای پیگیری موضوع تسهیلات و منابع مالی به صورت موازی ایجاد شد ، همچنین با همراهی همه مدیران مرتبط در قالب کارگروه ها از دو ظرفیت قانونی یعنی ماده 10 و ماده 11 که به ترتیب مربوط به استفاده از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی و الحاق زمین به محدوده قانونی شهرها بود استفاده گردیده  و با همت مدیران راه و شهرسازی شمال و جنوب استان ، امروز الحمدلله تا حدود زیادی این معضل مرتفع شده و تقریبا می توان گفت زمین مورد نیاز طرح تامین گردیده است .

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت برای این موضوع کار زیادی صورت گرفته و خوشبختانه در حال حاضر و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی استان کرمان در بخش تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی در رتیه دوم کشور قرار دارد و این در حالیست که کمتر از یکسال گذشته استان از این حیث در رتبه های پایانی جدول قرار داشت .

آیت‌اللهی‌موسوی گفت ماموریت دولت در طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین ، زیرساختها و تسهیل امور برای ساخت و ساز توسط مردم است گفت تسهیلات بانکی در مورد در حال حاضر 550 میلیون تومان است که توسط بانکهای عامل پرداخت خواهد شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.