کد خبر : 4781
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی :

در سالجاری ریالی از تسهیلات بهسازی و نوسازی روستایی پرداخت نشده است / انتظار ما این بود با وضعیت تورمی فعلی این تسهیلات با عددی متناسب با تورم و به موقع پرداخت شود ولی شاهدیم اصل آنچه وعده شده نیز تحقق نیافته است . 

در سالجاری ریالی از تسهیلات بهسازی و نوسازی روستایی پرداخت نشده است / انتظار ما این بود با وضعیت تورمی فعلی این تسهیلات با عددی متناسب با تورم و به موقع پرداخت شود ولی شاهدیم اصل آنچه وعده شده نیز تحقق نیافته است . 
شهباز حسن پور بیگلری ، نماینده سیرجان و بردسیر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در نطق خود با انتقاد از دولت در خصوص عدم پرداخت تسهیلاتی چون ازدواج ، فرزند آوری و مسکن روستایی گفت : در سال جاری ریالی از تسهیلات مسکن روستایی پرداخت نشده و این موضوع در مورد سایر تسهیلات پرمخاطب دیگر نیز متاسفانه وجود دارد .

به گزارش بازآفرینی حسن پور بیگلری رئیس فراکسیون اصناف کشور امروز دوشنبه 20 آذرماه در جریان نطق علنی خود در صحن مجلس شورای اسلامی ، ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی حاضر گفت : مردم در دریافت وام ها و امتیازاتی که دولت وعده کرده دچار مشکل هستند و روند پرداخت تسهیلاتی چون ازدواج یا فرزندآوری و امثالهم بسیارکند و در بعضی موارد متوقف است به شکلی در سال جاری ریالی از محل تسهیلات مسکن روستایی پرداخت نشده است .

حسن پور در حاشیه جلسه امروز مجلس به خبرنگار بازآفرینی گفت تسهلات بهسازی و نوسازی روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها تعریف شده و تا کنون نیز در بسیاری نقاط کشورمان منشا اثربوده و بایستی تدوام داشته باشد . حسن پور گفت انتظار ما این بود با وضعیت تورمی فعلی این تسهیلات با عددی متناسب با تورم و به موقع پرداخت شود ولی شاهدیم اصل آنچه وعده شده نیز تحقق نیافته است .

حسن پور گفت عمده زمان مناسب برای ساخت و ساز در سالجاری سپری شده و ریالی از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی پرداخت نشده و هموطنان زیادی علیرغم انجام همه اقدامات قانونی و تکلیفی و حتی پیشرفت فیزیکی پروژه های خود در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها بلاتکلیف مانده اند .

لازم به ذکر است : وام مسکن روستایی تحت عنوان تسهیلات بهسازی و نوسازی روستایی در سال ۱۴۰۱ با سقف پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می گردید. این تسهیلات برای کمک هزینه ساخت یا بازسازی خانه های روستایی در نظر گرفته شده است. افراد ساکن در روستا و شهرهایی که زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت داشته باشند واجد دریافت وام هستند.

مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام ۲۰ ساله با دوره تنفس سه ساله است و با نرخ سود ۵% درصد محاسبه می شود.

با اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کلیات افزایش سقف وام مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۲، مورد موافقت دولت قرار گرفته است. تعداد این تسهیلات ۳۵۰ هزار فقره اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.