کد خبر : 4576
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

در بازدید استاندار و شهردار یزد از قبرستان تاریخی «جوی هرهر» عنوان شد؛

«جوی هُرهُر» یزد به مجموعه مذهبی، تاریخی و فرهنگی تبدیل می شود

«جوی هُرهُر» یزد به مجموعه مذهبی، تاریخی و فرهنگی تبدیل می شود
با شروع بازپیرایی و بازسازی قبرستان تاریخی «جوی هُرهُر» توسط شهرداری منطقه بافت تاریخی پروژه تبدیل این سایت تاریخی به مجموعه فرهنگی و تاریخی و البته مذهبی کلید خورده است .

در بازدید مهران فاطمی استاندار، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، علیرضا نقوی مدیر منطقه بافت تاریخی و عبدالمجید شاکری شمسی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ضمن بررسی مباحث بازسازی و مرمتی «جوی هرهر»؛ طرح مجموعه مذهبی، تاریخی و فرهنگی از سوی شهرداری ارائه و بر همکاری دستگاه ها بر اجرای آن تاکید شد.

همچنین شهردار یزد نیز طی حکمی علیرضا نقوی را با حفظ سمت فعلی (شهردار بافت تاریخی یزد)، به عنوان مدیر پروژه مجموعه تاریخی، مذهبی و فرهنگی جوی هُرهُر منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

سرزمین مقدس و تاریخی جوی هُرهُر در طول تاریخ به عنوان آرامگاه و خلوتگاه علما، عرفا و اندیشمندان بوده است. بزرگانی که صاحب نفس بوده و ملجاء مردم عصر خویش. با گذری به این زمین محترم درمی یابیم که آرمیدگان این خاک بیدارند و معزز.

نظر به تعهد، تخصص و تجربه ارزشمند شما به موجب این حکم و با حفظ سمت به عنوان «مدیر پروژه مجموعه تاریخی، مذهبی و فرهنگی جوی هُرهُر» منصوب می شوید.

انتظار دارم با بهره گیری از نظرات علما، اساتید و بزرگان نسبت به بهسازی، باز آفرینی کالبدی مجموعه و برنامه ریزی جهت تولیدات فرهنگی مذهبی و آماده‌سازی جهت پیوستن به شبکه آرامستان های تاریخی کشور و توسعه گردشگری معنوی، مذهبی اهتمام تمام داشته باشید.

توفیقات روز افزون شما را در انجام وظایف محوله از خداوند بزرگ خواهانم.​​​​​​​

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.