کد خبر : 4070
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

تصویب برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی و مرمت بازار تهران

تصویب برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی و مرمت بازار تهران

به گزارش بازآفرینی به نقل از ایرنا مهدی هدایت با اعلام اینکه تنها ظرفیت بزرگ اقتصادی و گردشگری تهران، بازار بزرگ تهران است، عنوان کرد: توریست های خارجی غالباً تمایلی برای رفتن به مراکز خرید لوکس در تهران ندارند و علاقه مند به گردش و بازدید از بازار بزرگ تهران است. وی با بیان اینکه

به گزارش بازآفرینی به نقل از ایرنا مهدی هدایت با اعلام اینکه تنها ظرفیت بزرگ اقتصادی و گردشگری تهران، بازار بزرگ تهران است، عنوان کرد: توریست های خارجی غالباً تمایلی برای رفتن به مراکز خرید لوکس در تهران ندارند و علاقه مند به گردش و بازدید از بازار بزرگ تهران است.

وی با بیان اینکه غفلت ما از ظرفیت های بزرگی همچون بازار باعث شده این ظرفیت ها به تهدید تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: تنها مدلی که توانستیم برای بازآفرینی بازار تهران به آن برسیم، مدل مرمت مشارکتی بود و برای نخستین بار برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازار را در ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران مصوب کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص این برنامه توضیح داد: برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری برای بازآفرینی بازار بزرگ تهران، برنامه دقیقی است که در آن مشخص شده چه اقدامی با چه اولویتی در چه بازه زمانی و با چه اعتباری قرار است اجرا شود و وظیفه کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و شهرداری در تحقق این برنامه به تفکیک مشخص و تدوین شده است.

هدایت با تأکید بر این که نخستین اولویت اقدام، تأمین ایمنی بازار است، افزود: بخش بزرگی از مشکلات مرمت و بازآفرینی در بازار تهران به قوانین اوقاف گره خورده که ضروری است سازمان اوقاف و سازمان میراث فرهنگی پای کار بیایند و یا حداقل مانع از کمک مردمی برای مرمت بازار نشوند.

وی در ادامه پیشنهاد داد: اعطای تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی و نوسازی به کسبه و بازاریان با استفاده از ظرفیت بانک ها می تواند در ترغیب و تشویق آنها برای مشارکت در مرمت و بازآفرینی بازار بسیار تأثیرگذار باشد.

هدایت افزود: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد در مکان هایی که بازاریان نسبت به مرمت اقدام کنند، برای آنها کف سازی رایگان انجام دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از کسبه و بازار یانی که در مرمت و بازآفرینی مشارکت کردند، گفت: محدوده بازار یکی از محدوده های مهم هدف بازآفرینی است و امیدوارم که پایه مشارکت اولیه بازاریان در این طرح در سراسر بازار تکثیر شده و بازار بزرگ تهران به نحو احسن بازآفرینی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.