کد خبر : 4619
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد :

احداث کتابخانه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در اسلام آباد زنجان

احداث کتابخانه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در اسلام آباد زنجان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از احداث یک باب کتابخانه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در منطقه اسلام آباد شهر زنجان خبر داد و گفت: برای ساخت و تجهیز این کتابخانه ۸۵ میلیارد ریال هزینه شده که ارزش روز پروژه چند برابر این رقم است.

محمد رضاخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ متر مربع واقع شده و ۷۷۵ متر مربع زیربنا دارد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در سه طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های متنوعی است، ادامه داد: کلاس آموزشی، ۲ اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه از جمله قسمت های این کتابخانه عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هزینه ساخت این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری تامین شده است، گفت: برای تجهیز و فضاسازی کتابخانه منطقه اسلام‌آباد بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تامین شده است.

وی با بیان اینکه مخزن این کتابخانه بیش از ۳۵ هزار نسخه کتاب دارد، گفت: ‌جهت تجهیز و فضاسازی این کتابخانه، از امکانات به روز و با کیفیت متناسب با ذائقه مخاطب امروزی استفاده شده است.

رضاخانی با اشاره به ارائه خدمات محله‌محور کتابخانه «امام حسین (ع)» منطقه بی سیم در سال گذشته، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته کتابخانه «امام حسین (ع)» در منطقه بیسیم زنجان آغاز به کار کرد که در برقراری ارتباط با مردم منطقه موفق بود و اکنون به یک مرکز فرهنگی پویا تبدیل شده است.

رضاخانی ادامه داد: کتابخانه‌های محله‌محور، راهی برای مردمی کردن کتابخوانی و اقبال عموم مردم به کتابخانه‌ها است؛ در همین راستا به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که فعالیت‌های کتابخانه اسلام‌آباد نیز محله محور باشد و با توجه به قرار گرفتن این کتابخانه در منطقه محروم اسلام‌آباد، انتظار می‌رود شاهد رشد و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این منطقه باشیم.

وی از فعالیت ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی ثابت در استان خبر داد و گفت: ۳۶ باب از کتابخانه های عمومی استان در روستاها واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.